TÜRKİYE Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Lideri Dr. Erkan Yağcı, turizm dalının geride bıraktığı yedi aylık devri, kesimin geleceğini ve atılması gereken adımları Hürriyet için kıymetlendirdi. Türkiye’nin 2023’ten bu yana turist sayısından çok gelir maksadı ile yola devam ettiğini vurgulayan Yağcı, fiyatların kademeli olarak artırıldığını ve turizm tarihinde birinci kere bu yıl İspanya’nın sayılarına yaklaşıldığını söyledi. “Şimdi bu fiyat siyasetini test edeceğimiz ve tatilciye kabul ettireceğimiz bir devir başladı” diyen Yağcı, şöyle devam etti:
GELİRDE AMAÇ BİRİNCİ BEŞ
“Bu anlayışı kabul ettirme konusunda çok kritik adımlar attık. Başarılı da olduk. Fakat bu süreçte Türkiye’de enflasyonist bir ortam oluştu. Elbette bu durum turizmi de etkiledi. Şu an dalın yaşadığı problemin temelinde düşük-sabit kur siyasetine rağmen maliyetlerin önemli biçimde artması var.
Türkiye bu yıl 60 milyon turist hedefliyor. Bu ne demek? Dünyadaki birinci beş ülkeden biri olacağız. Şu anda yedinciyiz. Biz bu maksatları koyarken haksız tenkitlere de maruz kalıyoruz. Unutulmasın ki enflasyondan biz de etkileniyoruz.
Gelirde bu yıl gayemiz 60 milyar . Bu amaca ulaştığımızda 90 milyar dolar potansiyelimiz oluşacak. Bunu yaparsak tahminen de Türkiye’nin cari açık sorunu çözeceğiz. Bu kesim 2 milyon şahsa istihdam sağlıyor. 50 tane kesimi besliyor. Jeopolitik riskleri de unutmayalım. İspanya’da turizm yapmakla Türkiye’de turizm yapmak ortasında çok büyük fark var. Bu coğrafyada bu sayılara ulaşmak çok büyük bir muvaffakiyet.
DÜNYAYA ÖRNEK OLDUK
Rakibimiz artık Mısır, Tunus değil. Bizim rakibimiz İspanya. Türkiye’de şu an yaklaşık 21 bin tesis var. Her keseye uygun eserimiz var. Türkiye, turizmde fiyat çeşitliliğini sunan en uygun ülke. Maliyetler daha fazla yükselirse kalite düşer algısına da katılmıyorum. Türk turizmcisi pandemide bile kalitesinden ödün vermedi ve tüm dünyaya örnek oldu, sistem dersi verdi.”
YUNANİSTAN KIYASLAMASI DÜZGÜN YAPILMALI
Bu yaz yerli turistin ‘Yunanistan daha ucuz’ kıyaslamasıyla ilgili de konuşan Yağcı, “Destinasyonları karşılaştırırken elma ile armudu karıştırmamak gerekiyor. Son periyotta Türkiye ile Yunan adaları çok fazla kıyaslanıyor. Türkiye’deki hiçbir eser adalarda yok. Oradaki otel fiyatları Türkiye’deki otel fiyatlardan daha kıymetli zira tıpkı eser değil. Mikonos’a, Santorini’ye gidin otel fiyatı Türkiye’deki otel fiyatından yüzde 50 daha değerli. Asıl yanılgı ise sokak restoranındaki fiyatları karşılaştırıp bu yorumları yapmak” diye konuştu.