ÇAYKUR, bu yıl alınan çaydan 150 bin ton kuru çay üretti

ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, yaş çay döneminin hoş geçtiğini belirterek, kota ve kontenjanı ise pek uygulamadıklarını söz etti.

Yaş çay alımında genel manada kahır yaşanmadığını lisana getiren Alim, “Hatta tarihin en yüksek kotası dönüm başına 600 (birinci sürgün), 650 (ikinci sürgün) ve 750 (üçüncü sürgün) kilogram olarak belirlendi. Tekrar birinci defa üçüncü sürgünü uzattık ve bu müddette yaklaşık 3 bin ton yaş çay aldık, böylelikle üçüncü sürgün devrinde 290 bin ton çay aldık. Her vakit üreticimizin yanındayız ve yanında olduğumuzu bir defa daha göstermiş olduk.” dedi.

“Bu yıl 783 bin ton yaş çay aldık”

Alim, 2020’de 860 bin ton yaş çay alarak tarihinin en yüksek alımını yaptıklarını anımsatarak, “1999 yılında 840 bin ton almıştık. Geçtiğimiz iki yıl içerisinde biraz düşme oldu. Bu yıl 783 bin ton yaş çay aldık, 150 bin ton civarında kuru çay üretimi yaptık.” diye konuştu.

Soğuk çay Didi’de bu yıl için 110 milyon litrenin üzerinde satış hedeflediklerini vurgulayan Alim, şu ana kadarki dataların hedefledikleri sayının üzerine çıkacaklarını gösterdiğini lisana getirdi.

“Kuru çayda yıl sonu gayemiz 132 bin ton satış yapmak”

Alim, beyaz çayın kilosunu 4 bin liradan aldıklarını belirterek, şöyle devam etti:

“Kilosu 4 bin lira beyaz çayın ancak toplayacak kimseyi tekrar de bulamıyoruz. İstediğimiz sonucu elde edemedik. Bu sene 300 kilo beyaz çay aldık. Beyaz çay pahalı ancak fiyatı da kıymetli. İnşallah önümüzdeki sene üreticilerimiz bu mevzuda daha hassas olur. Toplatmak için biz her türlü teşviki yapmaya hazırız. Beyaz çaya talep var. Beyaz çaydan farklı bir eser de çıkarmış olacağız, krem biçiminde. O da yakın vakitte mağazalarımızda satışa çıkacak, beyaz çay kremi diye yani güneş kremi ve yanık kremi olarak kullanabilecek.”

Kuru çay satışıyla ilgili amaçlarından şaşma olmadığını anlatan Alim, şu değerlendirmede bulundu:

“Hedefimiz, her vakit daha üzerine çıkabilmek. Yurt dışında istediğimiz yerde değiliz. Çok farklı noktalarda yurt dışı için çalışmalarımız var. Yurt dışında bayilerimizin alanlarını genişletme çalışmalarımız var. Bu çalışmaları gerçekleştirdiğimizde birkaç yıl içerisinde istediğimiz noktaya ulaşacağımızdan eminim. Çay gelecekte daha da âlâ olacak. Birçok ülkede kuraklık, ortam farklılaşması ve iklimsel değişim geçişleri olacağı için bizim çayımızın gelecekte çok daha bedelli olacağını düşünüyorum. Çay aslında stratejik bir eser. Kuru çayda yıl sonu maksadımız 132 bin ton satış yapmak. Bugünlerde 100 bin tonu geçtik. İki aylık süreçte bu amacımızı gerçekleştireceğiz.”

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir